کد خبر : 208801
تاریخ انتشار : شنبه 31 تیر 1402 - 19:44

توفان ۹۹۸ نفر را در سیستان راهی بیمارستان کرد

توفان ۹۹۸ نفر را در سیستان راهی بیمارستان کرد

به گزارش ایلنا، محمد خلیلی گفت: توفان‌های شدید گرد و غبار در شهرستان‌های شمال سیستان و بلوچستان خسارات عمده‌ای بر سلامت و زندگی مردم تحمیل کرده است. وی ادامه داد: اورژانس پیش بیمارستانی به عنوان خط مقدم سلامت با آمادگی کامل برای ارائه خدمات درمانی به بیماران و مصدومان ناشی از توفان و افرادی که

توفان ۹۹۸ نفر را در سیستان راهی بیمارستان کرد

به گزارش ایلنا، محمد خلیلی گفت: توفان‌های شدید گرد و غبار در شهرستان‌های شمال سیستان و بلوچستان خسارات عمده‌ای بر سلامت و زندگی مردم تحمیل کرده است.

وی ادامه داد: اورژانس پیش بیمارستانی به عنوان خط مقدم سلامت با آمادگی کامل برای ارائه خدمات درمانی به بیماران و مصدومان ناشی از توفان و افرادی که در مسیر جاده‌ها در راه مانده‌اند، آماده خدمات رسانی است.

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و دبیر مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: با شروع مجدد توفان از ساعت ۶ صبح ۲۷ تیر تا ساعت ۲۰ شامگاه پنجشنبه تعداد ۹۹۸ نفر بیمار و مصدوم به اورژانس پیش بیمارستانی و مراکز بهداشتی درمانی مراجعه و از خدمات درمانی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زابل بهره‌مند شدند.

وی بیان کرد: در پی موج جدید وزش توفان در پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز از مجموع ۹۹۸ نفر مراجعه کننده به مراکز درمانی، ۵۱ نفر جهت ادامه درمان بستری شدند و ۹۴۷ نفر نیز به صورت سرپایی خدمات درمانی دریافت کردند.

خلیلی ادامه داد: به دنبال توفان‌های شدید در این مناطق، عمده مشکلات مردم، قلبی، تنفسی، چشمی و تصادفات ناشی از کاهش میدان دید بوده و از عموم مردم درخواست می‌شود از منزل خارج نشوند و در صورت بروز علائمی مانند حمله آسم، تنگی نفس، درد قفسه سینه و سرفه‌های شدید با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح