کد خبر : 208853
تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 مهر 1402 - 19:37

مدیر عامل DuckDuckGo شهادت داد که اپل در مورد جایگزینی گوگل به عنوان پیش فرض برای مرور خصوصی “واقعا جدی” است.

مدیر عامل DuckDuckGo شهادت داد که اپل در مورد جایگزینی گوگل به عنوان پیش فرض برای مرور خصوصی “واقعا جدی” است.

  به گزارش بای رپورتاژ پلتفرم انتشار رپورتاژ آگهی و به نقل از cnbc طبق شهادت مدیر عامل جستجوی رقیب، اپل زمانی در نظر داشت که گوگل را به عنوان موتور جستجوی پیش فرض خود در حالت مرور خصوصی در محصولات خود به نفع DuckDuckGo جایگزین کند. گابریل واینبرگ، مدیر عامل DuckDuckGo، بر اساس متنی

 

به گزارش بای رپورتاژ پلتفرم انتشار رپورتاژ آگهی و به نقل از cnbc طبق شهادت مدیر عامل جستجوی رقیب، اپل زمانی در نظر داشت که گوگل را به عنوان موتور جستجوی پیش فرض خود در حالت مرور خصوصی در محصولات خود به نفع DuckDuckGo جایگزین کند.

گابریل واینبرگ، مدیر عامل DuckDuckGo، بر اساس متنی که ماه گذشته توسط CNBC از شهادت دادگاه فدرال مشاهده شد، گفت: برداشت ما این بود که آنها واقعاً به این موضوع علاقه مند بودند. افرادی که با آنها صحبت می کردیم عموماً کاربران DuckDuckGo بودند که به حفظ حریم خصوصی علاقه داشتند.

 

واینبرگ، به عنوان بخشی از پرونده ضد تراست وزارت دادگستری علیه گوگل شهادت می دهد

گفت که DuckDuckGo و اپل در طول مذاکرات حدود ۲۰ جلسه و تماس تلفنی داشتند که از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ ادامه داشت. در طول آن دوره، واینبرگ گفت که قرارداد اپل با گوگل به عنوان موتور جستجوی پیش‌فرض در مرورگر سافاری «اغلب بوده است. فیل در اتاق.»

 

دولت در تلاش است ثابت کند که قراردادهای انحصاری گوگل با سازندگان تلفن و مرورگرها با محروم کردن رقبا از توزیع، به طور غیرمنصفانه ای را از بازار جستجوی عمومی محروم کرده است. گوگل نقض قوانین ضد تراست را رد کرده است.

 

DuckDuckGo که به صورت خصوصی برگزار می شود، یک موتور جستجوی متمرکز بر حریم خصوصی ایجاد می کند که مستقیماً با Google رقابت می کند و همچنین سایر محصولات حفظ حریم خصوصی که به دنبال محدود کردن نحوه ردیابی مصرف کنندگان در اینترنت توسط وب سایت ها هستند.

 

وینبرگ گفت که DuckDuckGo برای اولین بار پاسخی از اپل در مورد ایده خود برای تبدیل شدن به موتور جستجوی پیش فرض در مرور خصوصی در سال ۲۰۱۶ دریافت کرد. DuckDuckGo ادعا می کند که موتور جستجوی آن میزان ردیابی را که هنوز در موتورهای جستجوی دیگر امکان پذیر است، حتی در حالت مرور خصوصی، بسیار کاهش می دهد.

 

در سال ۲۰۱۷، DuckDuckGo توانست ملاقاتی با کریگ فدریگی، معاون ارشد رئیس جمهور، در مقر اپل در کوپرتینو، کالیفرنیا برای بحث در مورد پیشنهاد خود داشته باشد. DuckDuckGo به مدیران اپل داده‌هایی درباره انتظارات کاربران اپل از حالت مرور خصوصی ارائه کرد که وینبرگ گفت که فکر می‌کرد «بسیار قانع‌کننده بود».

 

تیم Weinberg گفت که آنها می‌توانند DuckDuckGo را به بهترین گزینه جستجو در دستگاه‌های اپل برای کاربران اپل با ادغام محتوای آنها در ماژول‌های جستجو از جمله Apple News، Maps، Music و TV تبدیل کنند.

واینبرگ گفت که جلسه را با این تصور ترک کرد که “خیلی خوب پیش رفت.”

 

واینبرگ شهادت داد: «من در طول سال‌ها چیزهای زیادی را به اپل ارائه کرده‌ام. “اگر هیچ علاقه ای وجود نداشته باشد، حرکت آنها اساساً سکوت است.”

 

مدیران DuckDuckGo تابستان سال بعد برای جلسه دیگری به کوپرتینو بازگشتند و تصاویری از ظاهر محصول پس از ادغام موتور جستجوی آن در خدمات اپل ارائه کردند.

 

واینبرگ گفت: “تصور او این بود که آنها واقعاً در مورد این ایده “به طور بالقوه برای انتشار سال آینده” جدی هستند. او گفت که آدلر از آنها خواسته است “در اسرع وقت برگردند تا یکپارچه سازی حریم خصوصی چگونه به نظر برسد.”

 

شهادت جداگانه‌ای که اخیراً مهر و موم نشده از طرف اپل، داستان متفاوتی را بیان می‌کند.

 

جان جیاناندریا، معاون ارشد یادگیری ماشین و هوش مصنوعی اپل و یکی از مدیران سابق گوگل، در سال ۲۰۱۸ به این شرکت ملحق شد. او شهادت داد که از فکر اپل برای تغییر پیش‌فرض جستجو مطلع نبوده است.

 

با این حال، او در ادامه به تشریح بحث با دیگر مدیران اپل در مورد معایب احتمالی چنین پیشنهادی پرداخت. Giannandrea نگران بود که “بازاریابی DuckDuckGo در مورد حریم خصوصی تا حدودی با جزئیات ناسازگار است”، زیرا او فکر می کرد که این شرکت باید برخی از اطلاعات کاربر را با مایکروسافت به اشتراک بگذارد.

  به دلیل ترتیب آن برای دریافت اطلاعات جستجو از Bing.

 

DuckDuckGo در سیاست حفظ حریم خصوصی خود می گوید که از «ارائه دهندگان هاست و محتوا ما از ایجاد تاریخچه جستجوها و مرور شما جلوگیری می کند».

 

واینبرگ شهادت داد، در سپتامبر ۲۰۱۸، DuckDuckGo برای بحث در مورد یکپارچگی به مقر اپل بازگشت. اپل «اظهار کرد که واقعاً در حال بررسی این موضوع برای عرضه ۲۰۱۹ هستند» و واینبرگ سپس متوجه شد که هنوز نگرانی‌های دائمی دارند. واینبرگ شهادت داد، به ویژه، اپل متوجه شد که باید چگونگی حل مشکلات مربوط به قرارداد گوگل خود را بیابد.

 

مدتی پس از تعطیلات ۲۰۱۸، DuckDuckGo اسنادی از اپل دریافت کرد که نشان می‌داد در صورت پیش‌فرض بودن، سهم درآمد آن چقدر خواهد بود. DuckDuckGO تخمین می‌زند که سهم بازار آن تنها با تبدیل شدن به حالت پیش‌فرض در حالت مرور خصوصی، «چند برابر افزایش می‌یابد».

در تابستان ۲۰۱۹، DuckDuckGo متوجه شد که این همکاری اتفاق نخواهد افتاد. اپل در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان خود در ماه ژوئن این ادغام را اعلام نکرد. چهار ماه بعد، پس از یک جلسه، نظر واینبرگ این بود که معامله “مرده” است.

 

DuckDuckGo همچنین سامسونگ، موزیلا و اپرا را به عنوان گزینه پیش‌فرض در حالت‌های مرور خصوصی خود مطرح کرده بود، اما نتوانست با هیچ یک از آنها به توافق برسد. این شرکت در نهایت دنبال کردن این مدل را متوقف کرد زیرا به این نتیجه رسید که «قرارداد هر یک از این شرکت‌ها با گوگل، کلیدی است که مانع از انجام معامله با آنها می‌شود.» 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 6 در انتظار بررسی : 6 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح